Mijn buurt, mijn Spar.

Word franchisenemer bij Spar

"Wij zijn er van overtuigd dat u de nieuwe Spar-formule niet meer herkent. Een bijzondere en verse formule, die dominant is in een relatief klein marktgebied. Daar zoeken wij de beste ondernemers voor. Ondernemers die bereid zijn te investeren in de gemeenschap en die zich met hun team weten te onderscheiden van de concurrentie".

Sjaak Kranendonk, Jaap Tukker, Susanne Kroon
Directie Spar Holding

Stel, u bent ondernemer..
Stel, u heeft een winkel van 300 tot 600 m2 en u denkt dat het met uw winkel beter zou kunnen gaan dan momenteel het geval is. Met meer omzet of in ieder geval met meer resultaat. Of u heeft nog geen supermarkt, maar u ziet in uw dorp of wijk goede mogelijkheden voor een buurtsuper. Of u bent projectontwikkelaar en ziet dezelfde mogelijkheden. Wat uw situatie ook is, lees verder om nader kennis te maken met een organisatie die het lef heeft een andere weg in te slaan.

Bijzondere positionering
Spar heeft een bijzondere positionering gekozen. We kiezen voor kleine dorpen en wijken. Locaties waar mensen behoefte hebben aan een winkelier die hen kent, een winkelier die dicht bij hen staat. In die plaatsen is de buurtsuper het kloppend hart van de lokale gemeenschap. Een betrokken en vertrouwde dienstverlener. Een winkel waar persoonlijke aandacht en service vanzelfsprekend zijn. Een winkel die een merkbare bijdrage levert aan de levensvatbaarheid van het dorp of de wijk.

Onder Spar vallen twee winkelformules; Spar en Attent. De Attent formule is sterk in de wijken en dorpen tot ca. 2.500 inwoners. Spar is bij uitstek geschikt voor de marktgebieden die groter zijn. De gemiddelde Attent winkel is dan ook maximaal 300 m2 groot. Een Spar-winkel is goed in te vullen vanaf 300 m2. Het bepalen welke formule geschikt is, gebeurt in goed overleg tussen ondernemer en medewerkers van het hoofdkantoor en is dus afhankelijk van de marktgebieden.


Klanten kiezen voor Spar
Maar Spar moet het niet alleen hebben van die zachte kant. Want Spar is ook de winkel waar je voor de dagelijkse boodschappen terecht kunt. Waar kwaliteit als het eigen huismerk herkenbaar is en ook nog eens betaalbaar. Waar de nadruk ligt op vers in het algemeen en vers brood in het bijzonder. Spar is de buurtsuper, maar ook de bakker in de buurt. Dat zijn de redenen waarom klanten kiezen voor Spar. En dat zijn tevens de redenen waarom ondernemers zich aansluiten bij de Spar-formule. Een formule die bewust kiest voor klein en als geen ander weet hoe klein samen kan gaan met modern, fris, attractief en winstgevend.

Dicht bij de Spar-ondernemer
Zoals de Spar-ondernemer dicht bij de klant staat, zo staan wij dicht bij de Spar-ondernemer. Niet alleen met een vriendelijk woord en een nieuwsbrief op zijn tijd, maar ook met concrete steun. Dat gaat verder dan een assortiment van zes- tot achtduizend artikelen met veel vers. Zo staan er bedrijfsadviseurs voor u klaar en terwijl u druk in de weer bent met uw winkel en uw klanten, ontwikkelt Spar landelijk een succesvol assortimentsbeleid, maken we reclame en leiden we uw en onze medewerkers op.

Zo hoort franchisen te werken: de zelfstandige, lokale ondernemer geniet van de lusten van een landelijk bekend merk en de koepelorganisatie ontneemt hem van een hoop lasten.